statsy

poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Dlaczego Wałbrzych?

Jedno z najśmieszniejszych pytań na świecie jest takie: dlaczego Wałbrzych? Nie ma żadnego kontekstu, żadnych okoliczności niejako usprawiedliwiających zadanie tego pytania - po prostu jest samo pytanie. Jedno z najśmieszniejszych pytań na świecie. I to jest sprawa bardzo poważna.

***

Wygląda na to, że prezydentem Wałbrzycha będzie Roman Szełemej. Są ludzie, którzy cieszą się z tego, że Szełemej będzie prezydentem Wałbrzycha. Ginger pisze na przykład tak:

Nie znam się na Wałbrzychu, ale w tytule notki zwracam uwagę na to, co moim zdaniem istotne. Mieszkańcy tego miasta pokazali Kaczyńskiemu gest Kozakiewicza. Jeszcze jaśniej mam?

Tytuł notki (autorstwa Ginger) jest taki: Wyniki w Wałbrzychu to sygnał odrzucenia polityki PiS?

Ginger, jakkolwiek nie zna się na Wałbrzychu, cieszy się, że mieszkańcy Wałbrzycha pokazali Kaczyńskiemu gest Kozakiewicza. Nie tylko Ginger cieszy się ze zwycięstwa Szełemeja. Dobra, kwestia jest taka: co ci, którzy cieszą się ze zwycięstwa Szełemeja, odpowiedzieliby na pytanie o to, dlaczego za Chiny Ludowe nie chcą mieszkać w Wałbrzychu?

12 komentarzy:

joahim pisze...

Mi - jako dawnemu mieszkańcowi miasta na W. bardziej podoba się określenie "Cała Polska to Wałbrzych" :)

wyrus pisze...

>joahim

I ja Cię doskonale rozumiem :-))

Pozdro.

joahim pisze...

Wałbrzych to pikuś - zawsze był lewoskrętny i tyle. Natomiast miasta, gdzie rządzi KGHM i wszystko się kręci wokół Huty (ludzie tam mówią to słowo z lekkim przyciszeniem głosu) - tam to dopiero jest jazda. Jak idziesz przez Rynek z "Wyborczą" pod pachą, to jesteś traktowany jak prawicowy ekstremista!

wyrus pisze...

>joahim

Czyli co - np. w Lubinie tak jest??

joahim pisze...

W Głogowie i okolicach - na pewno. W Lubinie wszystko się kręci wokół stadionu, a nie Huty ;)

wyrus pisze...

>joahim

Stadionu? Cudy :-))

marta.luter pisze...

Wyrusie,
Ten Szełemej , to jakiś dotychczasowy wiceprezydent , bezpartyjny , popierany przez PO.
Nie znam Wałbrzycha. Natomiast parę razy natknęłam się na Ginger.
Omijam ją szerokim łukiem:)
Nie wiem jaki tam był kandydat z PISu. Może nieciekawy?
Ci z Wałbrzycha chyba nie mają już zbyt wiele nadziei.
Widocznie PIS również nie umie ich nią natchnąć.
Wybrali kogoś znanego i przewidywalnego.
Ludzie tacy są. "Lepszy wróg znany , niż nieznany".
Ps: Niedawno pisałeś ,że mimo iż jesteś przeciwny wszelkiemu przymusowi , byłbyś skłonny poprzeć przymus czytania.
Też mi się tak wydawało.
Niedawno jednak rozmawiałam z pewnym człowiekiem. Zna się na rolnictwie, przepisach prawnych i samochodach. Jest uczynny , pracowity i solidny.
Powiedział ,że ostatnio dostał w prezencie książkę o ludobójstwie na Kresach.
Książka jest gruba i ciężko się czyta ale dowiedział się z niej kto stał za tymi mordami.
Na moje pytanie - Kto ? - opowiedział triumfalnie : Watykan!!
Watykan??? - trochę mnie zatkało.
Tak. Popi nawoływali w cerkwiach do mordów na Polakach.
Na moje pytanie , co wspólnego ma Cerkiew Prawosławna z Watykanem , nie odpowiedział , tylko spojrzał zdumiony na nieoświeconą:))
Nie pamiętał autora dzieła , tytułu ani wydawcy.
Dwa dni dochodziłam do siebie.
Ktoś kiedyś powiedział : "Podróże kształcą wykształconych".
Może z literaturą jest podobnie?
Niech już będzie TV.
Pozdr

Wozik pisze...

>marta.luter

Chodzi na pewno o publikację Ewy Siemaszko: "Ludobójstwo dokonane przez nacjonalistów ukraińskich na ludności polskiej Wołynia 1939 - 1945 t.1-2"

Aktualnie jestem świeżo po odsłuchu tego: http://sklep.polskieradio.pl/Products/5088-woy-1943.aspx

wyrus pisze...

>Wozik

Wozik, to TY? Jeśli to Ty, to super!!! Jeśli nie Ty, to tez super!!! :-)))

Wozik pisze...

>Wyrus

No a kto jak nie ja? To ja przecież, Wozik. Nie pisałem wcześniej, bo i co miałem pisać?

GierKa pisze...

*********
Dlaczego Wałbrzych?
******************

A dlaczego nie?

Anonimowy pisze...

chyba znalazłem dobrą "ripostę" na to pytanie- "dlaczego Wałbrzych?"
Moja odpowiedź brzmi:
LEPIEJ ŻE WAŁBRZYCH!
;)