statsy

niedziela, 13 września 2009

Jest kolejny Gadacz



Jutro premiera drugiego tomu Historii filozofii XX wieku Tadeusza Gadacza. Autor omawia filozofów reprezentujących neokantyzm, filozofię egzystencji i filozofię dialogu. Jest między innymi o Szestowie (te strony zabazgrałem już zupełnie), o Jaspersie, Sartre... (jak to się pisze, kiedy się chce deklinować? :-), Levinasie, no i o Tischnerze. Resztę doczytajcie w zapowiedziach.

Na zachętę dwa kawałki o Szestowie:

Przewaga tez krytycznych nad sformułowaniami pozytywnymi jest w niej [filozofii Szestowa] porażająca.

Mimo, że krytykował rozum, czynił to na gruncie rozumu. O jakiej zatem filozofii myślał?

8 komentarzy:

smootnyclown pisze...

:)
Jutro premiera drugiego tomu Historii filozofii XX wieku Tadeusza Gadacza.

jakie jutro, panie dzieju, jakie jutro?:)

wyrus pisze...

>smootnyclown

A kiedy??

megakot pisze...

wyrusie, offtop, ale masz jakiś kontakt mailowy? nie mogę się dokopać.

mgk

smootnyclown pisze...

no dzisiaj, nie??:)

ps. zajebista jest ta czcionka na okładce:)

wyrus pisze...

>megakot

Np. taki:

merseysound@pravda.ru

albo:

gpop@o2.pl

Pozdro.

wyrus pisze...

>smootny

No dzisiaj, ale ja notkę wieszałem w niedzielę, więc musiałem napisać, że jutro. Zgadzasz się z moją interpretacją?

:-)))

smootnyclown pisze...

zgadzam się:) Przy okazji, zaraz dostaniesz ode mnie maila:)

megakot pisze...

zaś zatem mejl wzioł i poszed.

pzdr,

mgk